25.6.17

אילו מזיקים מסוכנים קיימים בסביבתנו

ארץ ישראל התברכה באקלים ים תיכוני שכולנו אוהבים כשמגיע הקיץ והטמפרטורות עולות יחד עם הלחות אך מי שאוהב את מזג האוויר הזה גם אלו הם המזיקים. המזיקים שיכולים לפקוד את ביתכם רבים מאוד ויש מזיקים שיכולים לפגוע בנו לעומת מזיקים שיכולים לפגוע בעיקר בצמחייה שלנו.

הנזקים של המזיקים: בעיקר חוסר שלווה

אוכלוסיות המזיקים מגוונות מאוד וגם לכל פרט יש מספר סוגים כמו למשל תיקנים או נמלים ומעבר לפגיעה הבריאותית שהם יכולים להביא עמם הפגיעה העיקרית היא בשלווה שלנו. אף אחד לא אוהב לראות מזיקים שצצים משום מקום, אף אחד לא אוהב להיות מופתע בשירותים או במטבח בטח לא באמצע הלילה ואף אחד לא אוהב שמשהו מתעופף אליו בגינה כשהוא יוצא להירגע עם כוס קפה.

הכירו את מזיקי ארץ ישראל 

במדינת ישראל קיימים מספר רב של מזיקים. המזיקים כוללים עכברים ועכברושים שקיימים כמעט בכל מקום בעולם, תיקנים מכמה סוגים, יתושים רבים, נמלים, יונים שיכולות ללכלך כל מרפסת וכמובן מזיקים שמזיקים ליבול הרב שיש בישראל כמו כנימות, צרעות ודבורים כאשר הן לא רצויות. החרקים המזיקים פוגעים בעיקר ביבול וכאן כבר נכנסת לתמונה בעיה כלכלית שכן חיסול של היבול על ידי מזיקים יכול להביא להפסד כלכלי רב. השיטות כיום לביצוע הדברה באשדוד, ברחובות ובכל מקום אחר מהצפון ועד הדרום רבות מאוד אך כדי לבצע הדברה יעילה יש צורך להבין תחילה מי הוא המזיק הבעייתי.

אילו מזיקים מסוכנים קיימים בסביבתנו?

·         כשמתכוונים למזיקים בעייתיים אי אפשר שלא להזכיר את העכברים. אמנם העכברים לא רצויים באף מקום בעולם והם לא בעיה שמאפיינת באופן ספציפי את מדינת ישראל אך תמיד כשיש עכברים המשמעות היא בעיית היגיינה חמורה. יכול להיות שהשארתם אוכל לא מכוסה, יכול להיות שלא ניקיתם הרבה זמן אבל משהו ב-ודאי גרם לעכברים להגיע. למה העכברים כל כך מסוכנים? הם יכולים להעביר מחלות יחסית בקלות. נשיכת של עכבר יכולה להיות דבר לא נעים ולמרותש הסיכוי שדבר כזה יקרה, אם יש לכם ילדים קטנים אתם לא רוצים לסכן אותם וגם לא סתם להבהיל אותם למרות שאין סיכון ממשי.
ד

למה חשוב מאוד לבצע הדברה?

·         אחד המזיקים הנפוצים ביותר היא הכנימה. ישנן מספר סוגי כנימות ואחת מהן נקראת כנימת העלה. כנימת העלה פוגעת פגיעה משמעותית מאוד ביבול ויכולה להחריב יבולים שלמים. הכנימה מופיע בעיקר באביב, בסתיו ובקיץ כיוון שבחורף היא די רדומה בכלל הקור. הכנימות נמשכות לעצים ושיחים, ירקות ופירות, כולל פירות הדר ועלים צעירים והן מוצצות את נוזל הצמח מעלים ומהגבעולים. כך הצמח מאבד מהחוזק שלו ויכול לנבול באופן טוטאלי כך שלא יהיה לו שימוש. למי שיש שדות של תבואה או אפילו מגדל בביתו עץ פירות הדר צריך להכיר את הכנימה ואת שאר המזיקים שיכולים לפגוע בתוצרת שלו וכל הדברה באשדוד, באילת או בגליל כנראה תיתן מענה גם נגד מזיקים כאלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה